celinehof.reismee.nl

Ik wil hier nog niet weg!

Hee lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden, maar hier weer een update van wat ik de afgelopen weken heb gedaan!

Een weekend voordat Halloween echt was, hebben we met Halloween gevierd met alle exchange studenten. Dit hield in dat we vrijdagavond een screamfest op de stampede grounds in Calgary bezochten. Hier zijn allemaal hunted houses en lopen personen verkleed rond en maken ze je aan het schrikken. Ilona, het meisje uit België, logeerde dit weekend bij mij. Zaterdagochtend heb ik haar Main Street in Cochrane laten zien en die middag verzamelden we met iedereen bij een Rotarian in Water Valley (een heel klein plaatsje noord). Hier hebben we pumpkin carving gedaan, een treasurehunt voor de kinderen en een paar horrormovies gekeken. De volgende ochtend was het jaarlijkse breakfast in Calgary met een aantal belangrijke Rotarians en hebben we de trips besproken die dit jaar plaatsvinden. Er vinden dit jaar 3 grote trips plaats. 2 daarvan zijn in maart. Eentje gaat naar Mexico waar we vrijwilligers werk zullen doen (huizen bouwen voor kansloze mensen; Homes of hope project), ook bezoeken we dan voor een dag San Diego. Dit is een trip met alleen district 5360, dus maar een paar exchange studenten. De andere gaat naar Banff en is gecombineerd met een Rotary conferentie in Calgary, hier komen veel meer exchange studenten (50-70). In Banff gaan we dingen doen zoals, doggsletting, snowshoeing, sleigh ride, ice walk, ect. In juni is een hiking trip (geen douches, slapen in tenten) door de Rocky mountains van 10 dagen met weer alleen het district. Ik heb hier natuurlijk erg veel zin in en ben blij dat ik de kans heb om al deze dingen te mogen doen!

Die week heb ik bij Cathy en John zuurkoolschotel gegeten (lekker Nederlands J) en ontving ik een pakketje van mn ouders, met natuurlijk pepernoten, vlokken en een lief sinterklaasgedichtje. Zo heb ik toch nog een beetje een sinterklaas gevoel, terwijl hier ondertussen kerst al begonnen is. Die week heb ik met het soccerteam een aantal pumpkins gemaakt voor het Pumpkin festival dat in town wordt georganiseerd door mijn school. Hier ging ik dan dus heen vrijdagavond en sommige pumpkins waren erg indrukwekkend en knap gemaakt. Ook heb ik die vrijdag SAIT bezocht, dit is een college in Calgary, best wel erg groot en een aantal nieuwe gebouwen.

Zaterdag ben ik naar Chinook gegaan en ontmoette ik daar met Bella (uit Brazilië) en een Rotarian. Het was even zoeken om elkaar te vinden want Chinook is een mega groot winkelcentrum in Calgary. Na te hebben geshopt, nam de Rotarian ons mee naar een Braziliaans restaurant. Bella was zo blij natuurlijk dat ze weer wat Braziliaans eten had en drinken, het was erg schattig en het eten was erg lekker en veel te veel haha. Zondag ben ik met Margeret naar Bill Hill Springs provincial park geweest, het is niet heel groot maar wel mooi en heeft verschillende watervallen. Ook heb ik mijn hostparents kennis leren maken met de Nederlandse pannenkoeken en appeltaart, wat erg goed in de smaak viel. 31 oktober was het dan zover, Halloween! Op school was bijna iedereen verkleed, dus ook ik. Zelfs een aantal leraren deden vrolijk mee en zo liep Trump en zijn vrouw rond op school en Hilary was ook niet te missen natuurlijk. Ook had ik de tuin thuis een klein beetje versierd en die avond kwamen allerlei kinderen verkleed aan de deur voor ‘trick or treat’.

Het soccer seizoen is voorbij dus heb ik besloten om curling uit te proberen. Dit leek me om eerlijk te zijn een beetje een oude mensen sport en dat is het ook wel een beetje, maar er waren een aantal meiden van het voetbalteam waar ik het wel goed mee kan vinden dus ik heb besloten om het toch maar te doen. Het is stukken lastiger dan dat het lijkt en het ijs heeft me al een paar flinke blauwe plekken bezorgt. Afgelopen woensdag hebben we het soccerseizoen afgesloten en met z’n allen pizza gegeten en hadden de teamcaptains grappige kadootjes voor iedereen, zo hadden ze voor mij warme sokken aangezien ik het altijd koud had.

Op school was het de afgelopen tijd best druk en waren veel mensen in de stress om toetsen en projecten. Term 1 is nu afgelopen, dus veranderen sommige vakken, voor mij heb ik alleen een switch van general psychologie naar abnormal psychologie. Ook laat ik wiskunde vallen, want het bevalt me best lastig.

Vorig weekend ben ik met mijn hostdad mee gegaan met hunting, want het hunting seizoen is eindelijk geopend. Mijn hostdad jaagt altijd met zijn vader op herten. Toen we daar aankwamen om 7 uur ’s ochtends was het natuurlijk nog donker dus hebben we mooi van de zonsopgang kunnen genieten. Ook hebben we 2 whitetail deer gespot en een ander soort deer, maar hier hadden ze geen vergunning voor om op de jagen. Steve’s vader hoopt erg op om elk te vangen dit jaar, dit is een groter maar hert achtig dier. Deze ochtend heb ik mijn eerste Moose gezien! En ik ben nog best dichtbij gekomen ook. Na het hunting ging ik naar Calgary en sliep ik samen met Ilona bij Clara. We zijn de stad in gegaan met een aantal andere exchange studenten en hebben ons idee voor een fundraiser uitgewerkt (shelter box). Clara’s hostdad komt uit Nederland, ik heb dus een heerlijk ontbijt gehad met hagelslag, vruchtenhagel, vlokken en natuurlijk hadden ze ook pepernoten in huis. Dat was toch wel even gek om opeens al die bekende dingen weer te zien. Ik ga meestal naar Calgary met de c-train, dit is een soort van tram. Het scheelt mn hostparents best veel tijd want het station in het noord-westen is 20 min van hun huis en zij zijn erg flexibel met mij hier heen brengen. Heel erg fijn natuurlijk, maar het vervoer is wel veel minder duidelijk en gemakkelijk dan in Europa. Zo waren er dat weekend downtown constructies, en heb ik maarliefst 3 verschillende busschauffeurs moeten vragen waar ik de shuttle bus kon vinden om de c-train weer te bereiken. Op dat moment voel je je met 2de taal in een onbekende grote stad wel een beetje alleen.

Afgelopen vrijdag was het Rememberance day en hadden we vrij van school. Hierbij wordt dus aan de vetenarians gedacht en natuurlijk besteedde de school hier donderdag wat tijd aan, het lijkt wel een beetje op de dodenherdenking in Nederland. Alleen, al weken van te voren dragen mensen rode poppy’s op hun kleding in teken van the Rememberance day. Vrijdag was ik uitgenodigd door een Rotarian om te gaan skiën met hem en een vriend, dit was wel een iets andere ervaring dat in Europa (alhoewel, dit lag misschien aan de personen met wie ik skiede haha). Ik ging naar Sunshine Village in Banff park en ben die dag meerdere malen de grens tussen Alberta en Britisch Colombia gepasseerd. De pistes waren veel minder duidelijk aangegeven en het was best ijzig door de Chinook. De mensen waarmee ik skiede, skieden letterlijk overal en nergens waardoor we soms op een aantal best wel interessante, steile, rock achtige punten uitkwamen. Ook ben ik best flink gevallen wat ik lang niet heb gehad, ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om mn skibril te breken (voor de rest ben ik nog heel!!) Op de terugweg kwamen we mountain sheep tegen.

Zaterdag ben ik met Pablo (Spanje) en Clara (Frankrijk) naar de Calgary Zoo geweest. Ze hadden hier wel een aantal typische Canadese dieren of course, maar er was ook een gedeelte Afrika en blijkbaar kunnen ze die hier dus ook houden, ondanks de idioot koude temperaturen soms. Voor november is het op het moment eigenlijk belachelijk warm, er is namelijk een Chinook dat ervoor heeft gezorgd dat de temperaturen vorige week opliepen tot maarliefst 20 graden, terwijl het hier normaal al onder 0 graden is. Zondag heb ik vrijwilligers werk gedaan op het Rotary Youth Talent festival. Het werk stelde niet zoveel voor, maar het was erg leuk om al de kindjes te zien dansen en zingen, en de wat ouderen waren ook best wel goed. ’s Avonds kwam Clara bij mij slapen en maandagochtend vertrokken we naar Head-Smashed-In Buffalo Jump bij Fort Mcleod. Dit was een lange autorit voor even 2 uurtjes een museum bezoeken, maar het was wel interessant om te zien hoe de levenstijl van de indians om de buffalo draaide. Ik kom nu net terug van de finale van het Youth Talent festival, het was erg leuk om de beste officieel te zien optreden en de scholarships die werden uitgereikt gingen echt naar een aantal goede kids.

Dit weekend wordt waarschijnlijk weer druk met allerlei dingetjes en kerst is al in aantocht… De eerste 3 maanden zitten er al op en dat is wel een gek idee, maaar gelukkig heb ik nog 8 maanden over, want sorry pap mam lau en andere lieve mensen, maar ik wil hier nog niet weg!!

Dikke knuffel vanuit Canada!

Céline

Reacties

Reacties

Rene en Annette

Hoi, Celine leuk om weer wat te horen. We dachten al wat duurt het lang voor we weer eens wat lezen. Mooi verhaal met voor ons weer herkenbare dingen. Nice. En je afsluitende zin kunnen we natuurlijk helemaal onderschrijven. Het Canadian virus heeft je helemaal te pakken. Blijf genieten , en omdat het toch allemaal al Kerst is daar, Merry Christmas.
May be w'll meet in January. Groetjes

Lucia

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

opa jan en mieke

Lieve Celine,

Wat ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt, heel veel ziet en leuke contacten hebt. Hoe is het met je knie en heb je alweer een nieuwe skibril

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!