celinehof.reismee.nl

Christmas Season has arrived!

Lieve allemaal,

Een paar weken terug ben ik naar m’n eerste kerstmarkt geweest samen met Margeret. Hier is een kerstmarkt natuurlijk niet buiten, maar gewoon lekker binnen. Voor de rest verschilt het niet heel veel met Nederland, het enige wat gek is, is dat het nog maar halverwege november is en het ‘kerstseizoen’ van start is gegaan. ’s Avonds was Ilona’s verjaardagsfeestje in Calgary. We gingen rollarskating doen met haar schoolvriendinnen en een andere exchange student Clara. Het was lastiger dan verwacht, maar wel leuk om te doen in zo’n binnenrank. Ik bleef bij Clara slapen en de volgende dag hebben we naast Franse crêpes maken niet veel bijzonders gedaan.

De zoon van Margeret en Steve was ook een weekje uit Vancouver thuis. Dit hield dus in dat de mannen veel gingen jagen, bijna elke dag maar helaas hebben ze niet veel geluk gehad. Het herten seizoen is nu voorbij, maar het elk seizoen gaat nog eventjes door tot kerst.

Het volgende weekend hadden we vrijdag een banquet van Steve’s flying club. Hij is de ‘president’ dit jaar en moest daar dus aanwezig zijn. Het was best wel een chique diner en er werden verschillende praatjes gehouden door de piloten. Zaterdag ging ik samen met een meisje van school naar de laatste footballgame, want de spelers hadden het zover gehaald tot de provincials. Mijn school is best wel goed in de sporten en dus zijn de verwachtingen ook hoog, ze hadden dan ook gewonnen! Ook hielden ze laatst op school een Pep Rally, hierin presenteerden alle teams zichzelf dus en werden er een beetje grapjes gemaakt over de teams en clubs.

Het was vanwege de Amerikaanse thanksgiving ook black Friday in Canada, dat houd dus in dat er grote kortingen zijn in de winkelcentra. Zondag ging ik dan naar Chinook en ontmoette ik daar Ilona die wat kadootjes en kleding naar België op wilde sturen. Het was niet mega druk in het centrum en de ‘black Friday’ gekte viel me dan ook wel mee. ’s Middags dacht ik naar een ‘Dutch food festival’ te gaan, want een andere exchange student Pablo waarvan de hostvader Nederlands is had me uitgenodigd om te komen. Ik ontmoette hem bij de ctrain en we pakten de bus richting het ‘festival’. Toen we van de bus afkwamen en hij zei waar we heen moesten lopen waren we midden in een woonwijk, dus ik vroeg aan hem of het festival binnen of buiten was? Bleek dus dat er geen festival was, het een feestje bij de oma was van zijn gastfamilie. De oma is Nederlands en er waren dus veel Nederlandse mensen en Nederlands eten. Door het gebrekkige Engels tussen de exchange studenten zijn afspraken maken soms best lastig en grappig. Ik heb die middag dus weer Nederlands gepraat, maar ook Engels afwisselend. Dat was best wel gek en verwarrend, want soms wist ik niet meer echt of ik nou iets in het Nederlands zei of in het Engels, of sprak ik Nederlands met soms wat Engelse woorden er tussen door.

Afgelopen weekend hadden we Winterfest samen met alle exchange studenten. Ik sliep bij Clara met een paar andere meiden. Vrijdag avond gingen we met z’n allen schaatsen in de Olympische rank bij de University of Calgary. Het was erg grappig want sommige van ons hadden nog nooit van hun leven op het ijs gestaan. De volgende ochtend gingen we naar de Calgary Tower en we hadden geluk want het weer was super! We konden de Rocky Mountains gemakkelijk zien vanuit de tower en ook Calgary downtown was gaaf natuurlijk. Toen lekker pizza als lunch en gingen we curling doen. Toen even tijd om te winkelen en daarna uiteten met z’n allen. ’s Avonds gingen we naar een improvisatieshow wat erg grappig was en een leuke manier van een ‘voorstelling’. Helaas was ik die middag op het ijs met m’n hoofd gevallen met curling en voelde ik hoofdpijn opkomen. De volgende ochtend hadden we brunch met z’n allen en zoooo veeeel lekker eten. Dat was het einde van het weekend alweer helaas, maar we sloten het mooi af met een nieuwe lading sneeuw!

Ik zou die middag gaan skieën in Calgary Olympic Park met een paar andere exchange studenten, maar helaas had ik nog steeds hoofdpijn en besloot ik dus om niet te gaan. Na maandagochtend een dokter te hebben gezien had ik zoals verwacht een lichte hersenschudding. Die avond kon ik het niet laten om een uitnodiging af te slaan om Sinterklaas te vieren! We gingen naar een pannenkoekenhuis en Sinterklaas en zwarte piet maakte hier zijn entree. Ook had me gastfamilie aan me gedacht en een lief kadootje en zelfs een sinterklaasgedichtje in mn schoen gestopt. De rest van de week ben ik thuisgebleven en ik kreeg ook nog eens een flinke griep. Dat was heeel jammer want eigenlijk zou ik deze week 3 daagjes met m’n gastgezin naar Montana gaan, best wel een kleine teleurstelling dus. Gelukkig voel ik me alweer een stuk beter en ik heb een goede week uitgekozen om binnen te blijven, want de echte winterse temperaturen van -30 zijn bereikt… Brrrr…

Liefs vanuit het koude Canada,

Céline

Reacties

Reacties

Ali en Harry.

Lekker binnen blijven bij -30. Geniet zolang je er bent.Veel plezier en mooie feestdagen. Gr Ali en Harry

Pappa

Hoi lieve Céline, vanuit een A380 op weg naar China kan ik reageren op je blog! Wat leuk om te lezen, aanvullend op ons whatsapp contact. Zo te zien heb je het erg naar je zin, en een beetje rust kan ook geen kwaad want je lijkt wel van feest naar festival te gaan :) veel liefs en geniet! xxx

oma mieke opa jan

Hoi lieve celine,
hoe gaat het nu met je na je hersenschudding, misschien kwam die toch wel op het juiste moment zodat je gedwongen was om het wat rustiger aan te doen.Maar te gek zeg.
En dan al die nieuwe ontmoetingen zitten er ook leuke jongens bij? Wat heb jij een hoop indrukken te verwerken. Wij denken dat je voor je hele verdere leven genoeg sneeuw en koude temperaturen hebt meegemaakt
Geniet ervan en pak je lekker dik in.
Dikke knuffel van ons en tot de volgende mail.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!